Tuesday, August 25, 2009

.:: Pena bertinta tatkala hati berbicara ::.

>>>YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM...<<<

>>>Tolong nasihati si dia...

jangan mencintaiku lebih dari dia mencintai YANG ESA...
jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati YANG ESA...
jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan IBU BAPANYA...
dulukan ALLAH kerana di situ ada syurga...
dulukan IBU BAPA kerana di telapak itu syurganya..

>>>tolong ingatkan si dia...

aku mencintainya kerana IMAN bukan RUPA...
aku lebih cintakan ZUHUDnya bukan HARTA...
aku kasihnya kerana SANTUNnya...

>>>tolong sedarkan si dia...

bila dia mula mengagungkan cinta manusia...
bila dia tenggelam dalam angan2nya...
andai nafsu mengawal fikirannya...

>>>tolong sebarkan padanya...

usah ucap CINTA di kala CITA2 belum terlaksana...
andai diri enggan dirapati kerana menjaga BATASAN...
bila jarak menjadi penyebab bertambah RINDU...

>>>pesan padanya...

aku tak mahu menjadi fitnah besar baginya...
tak mahu jadi punca kegagalannya...

>>>khabarkan padanya...

aku mahu dia berjaya..
jadi penyokong kejayaanku...
aku mendambakan CINTA SUCI yang terjaga...
hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungannya dengan ALLAH..

MOGA PESANKU INI SAMPAI KEPADANYA YA ALLAH....(^_^)
Ameen Ya Rabbal 'Alamin...

1 comment:

Sis Eisma said...

sakit tul masalah hati ni..
ni kena nasihat diri sendiri sekali..