Wednesday, April 08, 2009

.:: MEKAP keanggunan Muslimah Sejati ::.

  • Jadikanlah "Ghadul Bashar" (menundukkan pandangan) sebagai "Eye Shadow" mu, nescaya mata mu akan semakin bercahaya, jernih dan bening.
  • Oleskan "Lipstik Kejujuran" pada bibir mu, nescaya kamu akan kelihatan semakin manis lagi anggun.
  • Gunakanlah "Pemerah Pipi" dengan kosmetik yang diperbuat dari rasa malu dan sopan lantaran takut kepada seksaanNya yang teradun dari resepi Al-Quran dan As-Sunnah.
  • Cucilah diri dengan "Sabun Istighfar" bagi menanggalkan segala daki-daki dosa dan noda lantas menyucikan lagi zahir & batin dirimu.
  • Lindungkan rambut mu wahai gadis dengan "Selendang Islami" yang pastinya akan mengelakkan dari kelimumur pandangan liar mata-mata yang melihat benda yang sepatutnya menjadi rahsiamu.
  • Hiasilah kedua tanganmu dengan "Gelang Tawadhu' " dan juga jari-jari mu dengan "Cincin Ukhuwwah" bagi menyerlahkan lagi keayuan dirimu.
  • Sapulah wajah suci mu dengan "Air Wudhu' " dan InsyaAllah akan bercahayalah wajahmu di akhirat kelak...Dan..Pastinya ia akan menjadikan dirimu lebih mengancam dan meletup gitu!
Dan benarlah..dunia ini hanya tempat permainan dan hiasan bagi orang yang beriman. Wanita zaman cyber ni memandang kecantikan luaran semata-mata hinggakan langsung tidak mengira yang Hak & Batil. Insafilah wahai shbt2 ku.. Dunia yang kita diami ini hanyalah sementara. Ibarat kita mencelupkan jari ke air laut, dan apabila diangkat, air yang menitis itu lah dunia. Bertapa sebentar nya persinggahan kita di dunia ini.

Sedarlah kita..apakah tujuan kita dihantar ke dunia ini.. dan sehingga saat dan detik ini, sejauh manakah kita menjadi Hamba dan Khalifah dalam erti kata yang sebenar? Segala prinsip yang termaktub dalam syariat Islam akan memberi impak yang terbaik buat diri kita. Kerana..pembuat dan pencipta law itu adalah Allah SWT, Tuhan yang mencipta kita sendiri. Jadi..Hanya Dia yang tau segala apa yang terbaik buat diri kita.

Cume tugas kita...Jangan pernah sesekali su'uzhon dgn Dia sbb... Allah adalah seperti apa yang kita fikirkan... Jadi... bersangka baiklah dan yakinlah kepadaNya. Marilah sama-sama kita muhasabah dan menginsafi diri kita. Kembali kepada fitrah insani kita yang sebenar. Renungilah bahawa Allah itu adalah Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani terhadap hamba-hambaNya. Selagi kita berpegang pada tali Allah, InsyaAllah berjaya dunia akhirat. Ameen Ya Rabbal 'Alamin..

1 comment:

'suci hati' @ si blurry..=) said...

salam'alaik...

tahniah, entri yg menarik dan motivasi yg tersirat di dlamnya mudah-mudahan dpt dipraktikkan dlam kehidupan seharian..

p/s:blaja2 la 'mekap' yer..ngee..paham kan?? heeeeeeee =) luv you laling..